Dag 6

Igår hade jag matgäster, lagade 2 olika rätter som enligt dom var jättegott. Jag smakade inte dock. Eller jo! Jag åt faktiskt 2 skivor champinjoner... Men det gick bra, har som blivit roligare att laga mat då jag inte får äta? :S
Jag brukar verkligen HATA att laga mat. Men nu har lillen börjat äta hemlagad mat så det blir matlagning 2 ggr om dagen.

Senare på kvällen blev det film och.. vatten ;)

Imorse fick grabben en smörgås med skinka. Jag tog en skiva.. fick lite ångest sen. Inte för att jag var hungrig bara sugen! Men inge mer sånt där nu.

Har förresten bara sug efter mat, inge sötsug alls. Jag har druckit väldigt mycket läsk nu på slutet, och sen jag började med dieten har jag inte ens tänkt på min gamle vän trocaderon!

Är jättehärligt väder ute, blev sugen på en promenad. Ingen som bor i närheten är hemma, och det är så jäkla trist att gå själv så jag struntar i det. Jag verkligen hatar att vara ute och gå! Men vissa dagar kan jag få en kick och känner att jag nästan skulle kunna gå runt halva sverige, självklart är det just dom dagarna man inte får nå promenadsällskap.

Sen är jag fruktansvärt löjlig av mig. Har en låång backe ner till staden, och jag har inge problem att gå ner, men att gå upp för backen gör jag bara inte. Inte av den anledningen att det är jättejobbigt, utan av den anledningen att jag verkligen har SÄMST kondition och vill verkligen inte att någon ska se/höra mig flåsa. Jag skulle inte alls tycka det var lika hemskt om jag var smal och ändå flåsade som en gris. Det är just det här med feta personer som flåsar för minsta lilla :P Men om jag dock har promenadsällskap så kan det gå bra att flåsa lite, för då kanske bilarna som åker förbi inte kollar på mig haha.

Jag har haft väldigt skumma saker för mig när jag var yngre.
Det var en period när jag började gymnasiet. Jag kunde inte ens gå in på affären själv, var så jäkla rädd att alla skulle titta på mig. Vissa dagar gick jag inte ens till skolan, för att jag inte såg tillräckligt smal ut i kläderna, eller att håret inte var bra. När jag hade sånna dagar kunde jag riva ut hela garderoben och sparka runt kläderna på golvet och sedan la jag alltid mig och grät i sängen. Men självförtroendet har växt, och just nu är jag nöjd med mitt utseénde, förutom vikten då. Jag tycker att jag är vacker :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0